Vaše názory a špatné zkušenosti jsou zde. Vy ukážete prstem a my potvrdíme nebo vyvrátíme. Nyní sbíráme zkušenosti.
2012 - 2016 Nejhorší zlozvyky v českých kavárnách
Nespěchejte, kavárny jsou o pohodě
Neodnášejte nedopité limonády, kávu, pivo
Nezírejte nám do pusy a do talířků
Dodržování pracovní doby, opravdu nanejvýš vhodné
Majitelé - neměňte otevírací dobu jak Vás napadne
Špinavá okna, umatlaná někde i několik týdnů nemytá - okno ve městě se musí setřít každý den, na vesnici nebo bokem hlavních cest méně často.
Máte špinavý stůl, sama odrobinka, mastnota - stůl ukliďte ihned po odchodu zákazníka
Špinavá podlaha, co kdo vytřepal před námi, my najdeme - hlídejte úklid podlahy
Přiběhnete a nakouknete do talířů a šálků - proboha nedělejte to
Plíseň - hlídejte štrúdly i marlenku
A ještě drobnost... Víte to, že určitá úroveň špíny tvoří pozitivní základ ? Ano. Určitý soulad nedostatků vytváří specifické domácké prostředí.
2016 - Nahlížení do šálků
Pořád se to opakuje. Jsme v kavárně patnáct minut, pochutnáváme si na kafíčku. Najednou, bez příčiny - jen hnutím mysli - se vyřítí číšník, barista, kavárník a zkoumá ze své výšky - důkladně - jak jsme na tom.
Jsme na tom dobře a nikomu potom nic. Opravdu není dobré, vhodné ani slušné přiběhnout a prozkoumat zda-li jsme vypili, nevypili, snědli, nesnědli. Ano musíte mít přehled. Tak ho získejte, když procházíte
kolem. Omrkněte, zlehka se zeptejte, jakoby nic.
A ještě drobnost... Víte, že u Schwarzenbergů se číšník téměř nezastaví celý den. Při procházení dokáže s naprostou přesností odhadnout co se děje a neutrousí zbytečnou poznámku. Za každou další objednávku
nad běžný základ jeho radost až nekriticky graduje.
2015 - Kyselý ksicht
Už je to 25 let po revoluci a pořád se drží mezi lidmi kyselý ksicht. Což o to. Ale proč se stále drží kyselý ksicht u číšníků, baristů,
majitelů kaváren ? Ano už to není vždy a všude, ale stejně na tento český fenomén narazíme každý týden. A my víme čím to je.
Jsme tak malá republika, že se navzájem považujeme za rodinu a jsme upřímní. Když je nám ouvej - tak jsme prostě takoví jací jsme a dáme to sežrat všem.
A ještě drobnost... Víte, že v Itálii se můžete setkat s ležérně podobným přístupem - rodinného postěžování ? Přesto je to příjemné, sympatické. Nikdy to však není už po příchodu do krámu.
2014 - Nešvary kaváren, cukráren a podobných provozoven
Hele, lidi. Nevíme proč se stále opakuje jeden nejobyčejnější nešvar. Proč není čistý stůl. První co zkušený barista, číšník, obsluha
udělá je ihned po odchodu hostů uklidí stůl, sezení, zkontroluje (pro češtináře i skontroluje, dle pravidel 2011) podlahu a okolí :).
Trapné. Je to tak častý problém, že ani nemá smysl být adresný. Plísně pomalu mizí, prakticky už rok nemáme plísňovou zkušenost,
rozmáhá se nepořádek.
Jak to funguje v nejlepších provozovnách? Odejde host, obsluha okamžitě přiskočí a čistí. Proběhne to rychle a neviditelně.
Na severní Moravě se nám dokonce podařilo zažít neuklizený stůl po víkendu, kdy dva lidé otvírali (opět dle pravidel i otevírat)
ráno před devátou
kšeft do deváté se povalovali kolem a na stolech se válely drobky a fujtajbl. Nebudeme adresní jak známo i negativní reklama je reklama.
A ještě drobnost, české - oni nám to vytýkaj tak to just zlepšovat nebudeme - nefunguje. Víte to ?
2013 - Celkově vzato existuje v nejhorších českých kavárnách jeden tragický problém. Plísně. Plísně na sto způsobů.
Nejčastěji v klasice - jablkovém závinu. Nicméně i taková čokoládová koule, může ukrývat nemilé překvapení.
Jednotlivě můžeme upozornit na ovoce. Různé ty jahody, ostružiny, maliny v zákuscích. Problémem je bezchutnost. Na první pohled je ovoce krásné.
Po ochutnání máte v puse mdlé a nedobré nic. Asi naše zkušenost s čerstvým ovocem nastavuje laťku příliš vysoko.
Než jahodu ze španělska v lednu, bez chuti, tak si raději počkám na jahodu českou v červnu sladkou a bohatou na chuť.
Ostružinu v srpnu, dokonalou, zdravou a tak plnou chutí, až se jazyk sám radostí mne o horní patro.
2012 - V českých zemích existují dva hlavní nešvary. Spěch je jmenovatelem obou z nich. První čechismus, platný i pro restaurace, je
odnášení i nedopité kávy, limonády, piva, džusu. Takové to odebírání pití téměř z pod nosu, asi to každý známe. Druhý podivný zlozvyk je
netaktní spěch. České kavárny a restaurace nejsou přeplněné, přesto je podivným zvykem spěchat s nabídkou, spěchat s platbou...
Děkujeme poctivým a těšíme se na návštěvu v dalších kavárnách, cukrárnách, restauracích s dobrou kávou...